Yamaha Ténéré 700 Zestawienie i wyposażenie | Andalucia calling

Yamaha Ténéré 700 Zestawienie i wyposażenie | Andalucia calling

Zespół Touratech wyruszył z pięcioma najnowszymi motocyklami typu adventure na tradycyjne otwarcie sezonu w Andaluzji. Program obejmował intensywne jazdy testowe z nowymi akcesoriami oraz obszerną sesję zdjęciową. BMW R 1250 GS, BMW R 1250 GS Adventure, Harley-Davidson Pan America, KTM 890 Adventure R, Yamaha Ténéré 700

Yamaha Ténéré 700

T7, jest znany z tego, że łączy w sobie to, co najlepsze z przeszłości i teraźniejszości. Podstawowa koncepcja jest niemal tak prosta, jak w przypadku jego poprzednika, legendarnego XT 600 Z. Po prostu mocny, prosty motocykl adventure o dobrych właściwościach długodystansowych.
Yamaha wypełnia te ramy koncepcyjne dokładnie odpowiednią porcją nowoczesnej technologii. Silnik Crossplane o pojemności 698 centymetrów sześciennych, wprowadzony wraz z MT-07, oferuje imponujący moment obrotowy 68 niutonometrów przy 6500 obrotach. Twin jest przyjemny w prowadzeniu i doskonale pasuje do łatwego prowadzenia Ténéré.
Skok sprężyny wynoszący 210 milimetrów upside-down i 200 milimetrów na tylnym kole, geometria zaprojektowana z myślą o manewrowaniu oraz szprychowe koła w rozmiarach 21 i 18 cali stwarzają najlepsze warunki do przeżywania ostrych offroadowych przygód, takich jak te, których szukaliśmy na krętych szlakach i szybkich trasach na południu Hiszpanii.
W przeciwieństwie do wielu konkurentów, Yamaha odmawia włączenia się do wojny handlowej o elektronikę. W tym przypadku hasło "Tyle, ile trzeba, tak mało, jak to możliwe" wydaje się mieć również zastosowanie. Jedynym systemem wspomagającym na pokładzie jest ABS, bez którego nikt nie chciałby się obejść. Jak przystało na motocykl przygodowy, system ten można wyłączyć podczas jazdy w terenie.

Wyposażenie

Przygotowując T7 skupiliśmy się na komforcie - oprócz pracy nad układem zawieszenia i kompleksowym zabezpieczeniem pojazdu. Na długich trasach dziennych zastosowaliśmy jednoczęściowe siedzenie komfortowe. Rdzeń z pianki o twardości dostosowanej do pojazdu i ergonomicznym kształcie namacalnie zwiększa komfort siedzenia. Pokrycie Fresh Touch nagrzewa się znacznie mniej niż tradycyjne materiały, nawet w palącym andaluzyjskim słońcu.
Regulacja przedniej szyby Pro okazała się szczególnie cenna w mieszanych warunkach na górskich drogach, szutrowych ścieżkach i szlakach. Przy dużych prędkościach korzystaliśmy z jednej z wyższych pozycji z maksymalną ochroną przed wiatrem, natomiast na podstępnych fragmentach, gdzie ważny jest widok nad przednim kołem, zablokowaliśmy szybę w najniższej z siedmiu pozycji.
Podczas stania na długich etapach pozytywną różnicę robią bardzo szerokie, długodystansowe podnózki.
Wobec korzystnej ceny zakupu Yamahy Ténéré 700, wystarczyło luzu finansowego na kompleksowy tuning zawieszenia w wykonaniu Touratech Suspension. Połączenie zestawu wkładów Extreme, z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia odbicia i kompresji, oraz amortyzatora Extreme, który również jest w pełni regulowany, przenosi zawieszenie T7 na zupełnie nowy poziom pod względem responsywności, odporności na bottom out i precyzji jazdy.

Wnioski

T7 to bardzo łatwy w obsłudze, wszechstronny model o dobrych właściwościach offroadowych, które jeszcze bardziej poprawiliśmy dzięki naszemu pakietowi zawieszenia, dzięki czemu bez problemu poradzi sobie nawet w trudniejszych sytuacjach. Ta maszyna nadaje się równie dobrze do użytku w życiu codziennym, jak i do jazdy turystycznej. Dzięki solidnej technologii i przy odpowiednim wyposażeniu, Ténéré można bez większego wysiłku przygotować na naprawdę duże wyprawy.

Thomas Nagork, szef sprzedaży w Niemczech, Touratech GmbH

Parts KTM 890 Adventure R

  1. Windshield MRA touring windscreen (TN) for KTM 890 Adv / 890 Adv R / 790 Adv / 790 Adv R
    Windshield MRA touring windscreen (TN) for KTM 890 Adv / 890 Adv R / 790 Adv / 790 Adv R
    134,27 €
    (579,01 zł)
  2. Touratech Suspension shock absorber for KTM 790 Adventure from 2019 type Extreme
    Touratech Suspension shock absorber for KTM 790 Adventure from 2019 type Extreme
    1 617,61 €
    (6 975,59 zł)
  3. Touratech Suspension Cartridge Kit Extreme for KTM 790 Adventure from 2019
    Touratech Suspension Cartridge Kit Extreme for KTM 790 Adventure from 2019
    1 549,38 €
    (6 681,36 zł)
  4. Osłona silniak RALLYE Evo, Aluminium, czarna do KTM 790 Adventure/ 790 Adventure R
    Osłona silniak RALLYE Evo, Aluminium, czarna do KTM 790 Adventure/ 790 Adventure R
    443,42 €
    (1 912,15 zł)
  5. Gmole ze stali nierdzewnej, czarne, do KTM 890 Adventure/ 890 Adventure R/ 790 Adventure/ 790 Adventure R
    Gmole ze stali nierdzewnej, czarne, do KTM 890 Adventure/ 890 Adventure R/ 790 Adventure/ 790 Adventure R
    309,98 €
    (1 336,72 zł)
  6. Gmole górne ze stali nierdzewnej, pomarańczowe, KTM 890 Adventure/ 890 Adventure (-2022) R/ 790 Adventure/790 Adventure R (-2022)
    Gmole górne ze stali nierdzewnej, pomarańczowe, KTM 890 Adventure/ 890 Adventure (-2022) R/ 790 Adventure/790 Adventure R (-2022)
    309,98 €
    (1 336,72 zł)
  7. Długodystansowe podnóżki "Works" do KTM LC8, LC4, 690 Enduro, EXC and KTM 790, 1050, 1090, 1190 Adventure, 1290
    Długodystansowe podnóżki "Works" do KTM LC8, LC4, 690 Enduro, EXC and KTM 790, 1050, 1090, 1190 Adventure, 1290
    154,94 €
    (668,14 zł)



Copyright © 2021