KTM 890 Adventure R Zestawienie i wyposażenie | Andalucia calling
Zespół Touratech wyruszył z pięcioma najnowszymi motocyklami typu adventure na tradycyjne otwarcie sezonu w Andaluzji. Program obejmował intensywne jazdy testowe z nowymi akcesoriami oraz obszerną sesję zdjęciową. BMW R 1250 GS, BMW R 1250 GS Adventure, Harley-Davidson Pan America, KTM 890 Adventure R, Yamaha Ténéré 700
KTM 890 Adventure R
KTM 890 Adventure R to najbardziej radykalny offroader w naszej ofercie. Celowo wybraliśmy wariant modelu ""R"" na naszą wyprawę po Andaluzji, ponieważ w tym przypadku KTM zrealizował koncepcję w pełni zdolnego do offroadu motocykla adventure klasy średniej bez żadnych kompromisów.
Jako logiczne rozwinięcie poprzednika 790, maszyna ta wyposażona jest w najnowszą generację KTM Parallel Twin. 100 KM i 100 niutonometrów to całkiem niezłe stwierdzenie. Mimo że charakterystyka silnika o pojemności 890 cm3 pozwala na sportowy styl jazdy zgodnie z hasłem marki ""Ready to race"", Twin jest odpowiednio zaprojektowany do jazdy terenowej. Od strony podłoża. KTM jest wyposażony w wysokiej jakości elementy zawieszenia, które przy 240 milimetrach oferują bez porównania najdłuższy skok sprężyny.
Współdziałanie udanej geometrii i wysokiej jakości komponentów skutkuje precyzyjnymi zmianami kierunku jazdy i ogromną odpornością w wymagającym terenie - i to bez okazywania słabości przez 890 Adventure przy dużych prędkościach na szutrowych drogach.
Wyposażenie
Ponieważ chcieliśmy, aby KTM 890 Adventure R był w głównej mierze sportowy podczas naszej podróży do Andaluzji, przy wyborze wyposażenia skupiliśmy się na układzie zawieszenia oraz na ochronie pojazdu.
Układ zawieszenia WP, który był już bardzo dobry ex-works, otrzymał kolejny znaczący upgrade poprzez dodanie Cartridge Kit Extreme, a także amortyzatora typu Extreme. Za ochronę dwucylindrowego silnika odpowiadała hydroformowana osłona silnika Rallye EVO, z czteromilimetrowej grubości płytą poślizgową wykonaną z zagiętego aluminium uzupełnioną hydroformowanymi panelami bocznymi. Ochraniacze rąk Defensa, a także gmole zbiornika i górne gmole owiewek wykonane z powlekanej na pomarańczowo stali nierdzewnej uzupełniały wyposażenie ochronne na ciężką jazdę po skałach Sierry.
Jednoczęściowe komfortowe siedzenie łączy maksymalną zwrotność podczas sportowej jazdy z najlepszym komfortem na długich dystansach.
Aby przewieźć nasz bagaż podczas całej trasy testowej, przełączalismy się pomiędzy miękkim systemem bagażowym Discovery, który z naszego doświadczenia jest pierwszym wyborem do jazdy w terenie, a sprawdzonym systemem aluminiowych kufrów ZEGA Evo.
Wnioski
KTM po raz kolejny zachwycił mnie swoją ergonomią i doskonałymi właściwościami jezdnymi. Bardzo nisko umieszczony zbiornik paliwa pozytywnie wpływa na możliwości offroadowe - zwłaszcza przy niskich prędkościach.
Dla tych, którzy cenią sobie sportową charakterystykę silnika, 890 Adventure jest wszechstronnym motocyklem o doskonałych osiągach zarówno na drodze, jak i w terenie.
Jens Wehrle, Zarządzanie flotą, Touratech GmbH