TECHNIKA | HONDA XL750 TRANSALP - Legenda żyje!

TECHNIKA | HONDA XL750 TRANSALP - Legenda żyje!

Dla fanów były to długie lata oczekiwania, zanim Honda w 2022 roku w końcu wprowadziła na rynek nową generację Transalpa. Jednak dzięki wyraźnemu skupieniu się na wypróbowanych i przetestowanych zaletach, nowy Transalp szybko zdobył swoje miejsce w społeczności adventure.

Rallye Touring to hasło, pod którym Honda zaprezentowała pierwszego Transalpa w 1987 roku. I to właśnie ta mieszanka możliwości dynamicznej jazdy terenowej i turystycznej sprawiła, że Transalp od razu stał się ulubieńcem miłośników przygód. Fakt, że rajdy były w rzeczywistości bardziej domeną jej większej siostry, Africi Twin, która pojawiła się na europejskich drogach rok późnie , wydawał się nie przeszkadzać podróżującym. Osłona silnika Transalpa była wykonana wyłącznie z plastiku, a elementy zawieszenia były mniejsze niż w Africa Twin pod względem wymiarów i skoku. Receptą na sukces Transalpa była raczej jego ogromna wszechstronność. Podczas gdy całkiem dobrze radził sobie w łatwym terenie dzięki 21-calowemu przedniemu kołu, naprawdę potrafił zaimponować na łagodnych szutrowych ścieżkach, a przede wszystkim na szosie. Jego 600 cm3 V-twin miał niesamowitą elastyczność, podwozie oferowało świetny kompromis na wszelkiego rodzaju drogach, a komfort na pokładzie był bez zarzutu, zarówno w pojedynkę, jak i w parze.

AKCESORIA TOURATECH DO HONDY XL750 TRANSALP

Touratech wprowadził na rynek szeroką gamę akcesoriów, które pozwalają w pełni wykorzystać potencjał nowego Transalpa. Bazując na solidnym stelażu ze stali nierdzewnej, podróżujący motocyklem mają do dyspozycji szeroki wybór systemów kufrów aluminiowych ZEGA o różnych liniach i pojemnościach. Stelaż pod topcase umożliwia montaż kufra centralnego ZEGA o różnych rozmiarach, a do płyty bagażnika można bezpiecznie przymocować nawet ciężkie rollbagi. Do użytku na dłuższych trasach i na szutrowych drogach eksperci Touratech zalecają wyposażenie motocykla w osłony. Osłona silnika Expedition, ochraniacze dłoni Defensa lub gmole górne chronią wrażliwe komponenty przed uszkodzeniem. Wyjątkowo szerokie podnóżki Works zapewniają bezpieczną i wygodną pozycję stojącą na długich etapach jazdy terenowej.

Akcesoria Touratech do Hondy XL750 Transalp

  1. Stainless steel pannier rack for Honda XL750 Transalp
    Stainless steel pannier rack for Honda XL750 Transalp
    340,99 €
    (1 468,77 zł)
  2. ZEGA Mundo aluminium pannier system for Honda XL750 Transalp
    ZEGA Mundo aluminium pannier system for Honda XL750 Transalp
    981,84 €
    (4 229,14 zł)
  3. ZEGA Pro pannier system for Honda XL750 Transalp
    ZEGA Pro pannier system for Honda XL750 Transalp
    1 085,19 €
    (4 674,33 zł)
  4. ZEGA Evo aluminium pannier system for Honda XL750 Transalp
    ZEGA Evo aluminium pannier system for Honda XL750 Transalp
    1 291,92 €
    (5 564,78 zł)
  5. ZEGA Topcase rack for Honda XL750 Transalp
    ZEGA Topcase rack for Honda XL750 Transalp
    175,61 €
    (756,42 zł)
  6. Luggage plate for Honda XL750 Transalp
    Luggage plate for Honda XL750 Transalp
    123,93 €
    (533,81 zł)
  7. Fairing crash bar for Honda XL750 Transalp
    Fairing crash bar for Honda XL750 Transalp
    340,99 €
    (1 468,77 zł)
  8. Engine Guard ”Expedition” for Honda XL750 Transalp
    Engine Guard ”Expedition” for Honda XL750 Transalp
    340,99 €
    (1 468,77 zł)

Elementy 1 do 8 11 całkowita

Strona

Dzięki częściom z szerokiej gamy akcesoriów Touratech, Honda XL750 Transalp może być dostosowana nawet do najbardziej wymagających i dalekich podróży.

Turystyczne enduro klasy średniej | porównanie skoku zawieszenia
Model

przód [mm]

tył [mm]

Aprilia Tuareg 660

240 240

BMW F900GS

230 215

Honda XL750 Transalp

200

190

Suzuki V-Strom 800DE

220 220

Yamaha Ténéré 700

210 200

CZĘŚCI ZAWIESZENIA TOURATECH DO HONDY XL750 TRANSALP

Wysokiej klasy komponenty Touratech Suspension przenoszą osiągi zawieszenia modelu Transalp na zupełnie nowy poziom. Modernizacja zawieszenia za pomocą wysokiej jakości amortyzatorów jest szczególnie zalecana w przypadku jazdy z dużym obciążeniem lub w trudnym terenie. Amortyzator ze sprawdzonej serii E1 już teraz oferuje znaczną poprawę komfortu i stabilności jazdy. Z jeszcze bardziej wyrafinowanej rodziny produktów Travel, Touratech Suspension oferuje zarówno amortyzator Level2 / PDS, jak i wersję Extreme dostosowaną do Transalpa. Po zamontowaniu zestawu Cartridge Kit Extreme, który zastępuje całą wewnętrzną część prowadnicy przedniego koła, amortyzator Hondy XL750 Transalp jest nie do poznania pod względem reakcji i właściwości tłumienia. Zarówno amortyzatory, jak i zestaw wkładów są dostępne w dodatkowej wersji obniżającej Transalpa o 25 milimetrów.

  1. Touratech Suspension E1 single shock absorber for Honda XL 750 Transalp from 2023
    Touratech Suspension E1 single shock absorber for Honda XL 750 Transalp from 2023
    583,99 €
    (2 515,47 zł)
  2. Touratech Suspension shock absorber for Honda XL 750 Transalp from 2023 Type Level2/PDS
    Touratech Suspension shock absorber for Honda XL 750 Transalp from 2023 Type Level2/PDS
    1 049,12 €
    (4 518,96 zł)
  3. Touratech Suspension lowering (-25mm) for Honda XL 750 Transalp (2023-) Type Level2
    Touratech Suspension lowering (-25mm) for Honda XL 750 Transalp (2023-) Type Level2
    1 049,12 €
    (4 518,96 zł)
  4. Touratech Suspension shock absorber for Honda XL 750 Transalp from 2023 type Extreme
    Touratech Suspension shock absorber for Honda XL 750 Transalp from 2023 type Extreme
    1 539,05 €
    (6 629,27 zł)
  5. Touratech Suspension lowering shock (-25 mm) for Honda XL 750 Transalp from 2023 Type Extreme
    Touratech Suspension lowering shock (-25 mm) for Honda XL 750 Transalp from 2023 Type Extreme
    1 539,05 €
    (6 629,27 zł)
  6. Touratech Suspension Cartridge Kit Extreme for Honda XL 750 Transalp from 2023
    Touratech Suspension Cartridge Kit Extreme for Honda XL 750 Transalp from 2023
    1 549,38 €
    (6 673,77 zł)
  7. Touratech Suspension lowering Cartridge Kit -25mm for Honda XL 750 Transalp from 2023
    Touratech Suspension lowering Cartridge Kit -25mm for Honda XL 750 Transalp from 2023
    1 549,38 €
    (6 673,77 zł)
  8. Progressive fork springs for Honda XL 750 Transalp from 2023
    Progressive fork springs for Honda XL 750 Transalp from 2023
    195,35 €
    (841,45 zł)

Elementy 1 do 8 9 całkowita

Strona

NIEUSTANNE ULEPSZANIE MODELU PRZEZ PONAD DWIE DEKADY

Przez dwadzieścia lat Honda z poświęceniem utrzymywała udany model, wielokrotnie wzbogacając Transalpa o drobne aktualizacje. Z biegiem czasu pojemność skokowa wzrosła z 600 do 650 centymetrów sześciennych, co również nieznacznie zwiększyło moc silnika z 50 do 55 KM. Jednak fanom Transalpa i tak nie chodziło o czyste osiągi. W 2008 roku, gdy coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin zbierały swoje żniwo, Honda wprowadziła na rynek XL700V - z nowym silnikiem, czterozaworowymi głowicami, wtryskiem paliwa i klasyfikacją Euro 3.

Ku przerażeniu społeczności, 700 miała teraz 19-calowe przednie koło zamiast 21-calowego, wyglądała na nieco otyłą, a moc 60 KM również nie była wyjątkowa. Transalp w jakiś sposób wypadł z czasu. Maszyna pozostała w programie Hondy do 2012 roku. A potem - przez długi czas - nic się nie działo.

FINALNIE - 750 TRANSALP POJAWIA SIĘ W 2022 ROKU

Honda z zaprezentowaniem nowej generacji Transalpa, kazała czekać użytkownikom aż do 2022 roku, kiedy Yamaha Ténéré i Africa Twin już dawno świętowały swoje odrodzenie. Od dawna było jasne, że nie będzie to już silnik V2, więc model XL750 Transalp został przyjęty z wielką przychylnością zarówno przez prasę, jak i społeczność motocyklistów adventure.

Podczas prac rozwojowych Honda zwracała szczególną uwagę na przeniesienie ducha Transalpa do współczesności. Nowy model został wyposażony w rzędowy silnik typu twin o pojemności 755 centymetrów sześciennych, który generuje nowoczesną moc 92 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 75 Nm przy umiarkowanej prędkości obrotowej 7 250 obr/min. Dzięki tej charakterystyce Transalp jest nie tylko dobry do jazdy turystycznej, ale także może pozostawić w tyle większość swoich konkurentów w sportowym tempie.

Średniej klasy enduro turystyczne | Porównanie osiągów silnika
Model Najwyższe osiągi

Aprilia Tuareg 660

80 PS przy 9.250 rpm

BMW F 900 GS

105 PS przy 8.500 rpm

Honda XL750 Transalp

92 PS przy 9.500 rpm

Suzuki V-Strom 800DE

84 PS przy 8.500 rpm

Yamaha Ténéré 700

73 PS przy 9.000 rpm 


WŁAŚCIWY DUCH TRANSALPA W NOWOCZESNEJ TECHNOLOGII

Cztery wstępnie ustawione tryby jazdy - Gravel, Sport, Standard i Rain - dostosowują moc silnika, hamulce, kontrolę trakcji, kontrolę skrętu kół i ABS do różnych warunków pracy. W trybie, który można dowolnie konfigurować, do jazdy w terenie można wyłączyć tylny ABS. Model 750 Transalp jest wyposażony w 43-milimetrowy widelec typu upside-down o skoku 200 mm, który pochłania nawet największe nierówności. Centralny amortyzator obsługiwany dźwignią ma 190 milimetrów skoku zawieszenia. Nowy Transalp ma wystarczające rezerwy do umiarkowanego użytkowania w terenie. Dzięki wysokiej przedniej szybie i dużej ilości miejsca, XL750 Transalp oferuje również wystarczająco dużo miejsca na pokładzie dla dwuosobowej załogi. I wreszcie, co nie mniej ważne, wymiary tylnej ramy praktycznie wołają o system bagażowy o dużej objętości.

Dzięki tej zrównoważonej koncepcji, nowy XL750 płynnie kontynuuje swoją wspaniałą historię: Oferuje odrobinę rajdów i całe mnóstwo turystyki. Typowy Transalp.



Copyright © 2021