Jazdy testowe w Wogezach

Jazdy testowe w Wogezach

Ekipa Touratech wyruszyła na jazdę testową w góry Vosges czterema najnowszymi, w pełni wyposażonymi motocyklami typu adventure. Maszyny i akcesoria musiały się wykazać na wąskich ścieżkach, na krętych wiejskich drogach i pełnych przygód szlakach.

Na łąkach leży jeszcze zimna rosa, gdy uruchamiamy nasze cztery motocykle na jesienną jazdę próbną. Łącznie dziewięć cylindrów tworzy w ten chłodny poranek atmosferę dobrego samopoczucia swoim potężnym, kultowym dźwiękiem. Na starcie stoją Aprilia Tuareg 660, Ducati DesertX, Husqvarna 901 Norden i Triumph Tiger 1200 - wszystkie w pełnym wyposażeniu do podróży.

Team testowy to barwna mieszanka z różnych działów firmy. Christian i Philipp są z marketingu, Jo odpowiada za sklep internetowy, a Jens opiekuje się obszerną flotą. To, co ich łączy, to entuzjazm dla motocykli typu adventure i pełne przygód podróże - w tym przypadku wspólna misja zbierania wrażeń i doświadczeń z najnowszymi akcesoriami Touratech w rzeczywistych warunkach.

Zanim wyruszymy, przyjrzyjmy się systemom nawigacyjnym: Cel podróży Góry Wogezy. Niskie pasmo górskie w sąsiedniej Francji jest tradycyjnie jednym z ulubionych regionów Touratech, gdy nowe akcesoria mają być poddane ostatecznej jeździe próbnej. I to nie tylko dlatego, że są one w zasięgu Schwarzwaldu po drugiej stronie górnego Renu. Szczególny urok tego regionu polega na kontraście pomiędzy dolinami z malowniczymi, wijącymi się wioskami z muru pruskiego a surowym pięknem terenów położonych wyżej.

Przejazd "Route des Crêtes", jedną z najbardziej imponujących dróg górskich we Francji, jest obowiązkowym punktem naszej podróży. Biegnie ona wzdłuż głównego grzbietu południowego pasma Wogezów prawie w całości na wysokości 1200 metrów. Trasa rozciąga się na długości około 75 kilometrów od Col du Bonhomme na północy przez Col de la Schlucht, Hohneck, Markstein, Grand Ballon i Cernay do Thann na południu.

Wzdłuż krętej drogi ciągną się lasy liściaste i mieszane. W pogodny dzień można podziwiać wspaniałe widoki na równinę Renu i leżący naprzeciwko Schwarzwald. Przy odrobinie szczęścia można zobaczyć również Alpy.

Powierzchnia dróg jest bardzo zróżnicowana. Od dobrze utwardzonych, szerokich dróg po nieutwardzone polne ścieżki - nie ma tu niczego, z czym nie zetknęłyby się wasze koła. Ze względu na często śnieżne zimy, wiele dróg w Wogezach jest wielokrotnie łatanych smołą i masą bitumiczną.

To właśnie tutaj nasze motocykle, wyposażone częściowo w standardowe elementy, a częściowo w elementy zawieszenia Touratech Suspension, mogą udowodnić swoją siłę.

Ponieważ podczas naszej podróży jesień nie tylko pokazuje swoje złote oblicze, ale również wyczarowuje potężne ławice mgieł, kierowcy testowi cieszą się z doskonałego ubrania. Część zespołu nosi laminowany kombinezon Compañero Rambler, inni wyposażeni są w Compañero Traveller - oczywiście z zewnętrznym kombinezonem na niepogodę "Weather Traveller", wykonanym z wodoodpornego i wiatroszczelnego trójwarstwowego laminatu Gore-Tex. Nie trzeba chyba dodawać, że ich stopy pozostaną suche i ciepłe, ponieważ wszyscy są wyposażeni w buty Destino Ultimate GTX.

Jazdy próbne i sesje zdjęciowe pozostawiają nam na szczęście wystarczająco dużo czasu, aby oprócz rozkoszy jazdy cieszyć się także kulinarnymi smakami Wogezów. Wzdłuż wspaniałych tras znajduje się wiele typowych alzackich zajazdów górskich, "Fermes Auberges". Tutaj podróżujący motocykliści znajdą niedrogie zakwaterowanie, a także dobrą ofertę regionalnych specjałów. Oprócz obfitych posiłków i serów typowych dla tego regionu, słynne ciasto z jagodami - tarte myrtille - jest przysmakiem, którego nie można przegapić.

W Le Markstein można się zrelaksować i dać się porwać regionalnej kuchni w przytulnej restauracji "1183 Table de Caractère".

Oświadczenia dotyczące stosowanych silników

Husqvarna Norden 901

 

"Husqvarna 901 Norden przekonuje mnie w każdej sytuacji, czy to na wąskich, krętych wiejskich drogach, czy na szutrowych ścieżkach, czy też na ostrych odcinkach. Zmodernizowaliśmy zawieszenie za pomocą komponentów Touratech Suspension. Dzięki temu prowadzenie Nordena było jeszcze bardziej precyzyjne i przekonał mnie do siebie dokładnym sprzężeniem zwrotnym."

Jo Wolframm, Head of E-Commerce Touratech

Husqvarna 901 Norden

Dwucylindrowy silnik rzędowy, 889 cm3, 104 KM przy 8000 obr/min, skok sprężyny (v/h) 220/215 mm, 204 kg


Touratech Parts Husqvarna 901 Norden

  1. ZEGA Evo X special system for Husqvarna Norden 901
    ZEGA Evo X special system for Husqvarna Norden 901
    1 550,32 €
    (6 721,45 zł)
  2. Zestaw Touratech Suspension Cartridge Kit Extreme do Husqvarna Norden 901 od 2022 r.
    Zestaw Touratech Suspension Cartridge Kit Extreme do Husqvarna Norden 901 od 2022 r.
    1 549,38 €
    (6 717,39 zł)
  3. Amortyzator Touratech do Husqvarna Norden 901 od 2022 roku typ Extreme
    Amortyzator Touratech do Husqvarna Norden 901 od 2022 roku typ Extreme
    1 632,07 €
    (7 075,89 zł)
  4. ZEGA Evo Topcase *And-S*, 25 litres with Rapid Trap
    ZEGA Evo Topcase *And-S*, 25 litres with Rapid Trap
    547,71 €
    (2 374,61 zł)
  5. Gmole dolne zbiornika ze stali nierdzewnej, srebrne do Husqvarny Norden 901
    Gmole dolne zbiornika ze stali nierdzewnej, srebrne do Husqvarny Norden 901
    309,98 €
    (1 343,93 zł)
  6. Gmole górne ze stali nierdzewnej do Husqvarna Norden 901
    Gmole górne ze stali nierdzewnej do Husqvarna Norden 901
    309,98 €
    (1 343,93 zł)
  7. Torba na siedzenie EXTREME Edition, by Touratech Waterproof
    Torba na siedzenie EXTREME Edition, by Touratech Waterproof
    227,29 €
    (985,42 zł)
  8. Handbary DEFENSA Expedition do KTM
    Handbary DEFENSA Expedition do KTM
    185,95 €
    (806,20 zł)

Elementy 1 do 8 23 całkowita

Strona

Aprilia Tuareg 660

 

"Byłem pozytywnie zaskoczony przez Aprilię Tuareg 660. Jest to maszyna, do której bardzo szybko nabiera się zaufania, a wchodzenie w zakręty jest dziecinnie proste. Zwinny dwucylindrowiec domaga się dynamicznej jazdy. Już w ustawieniu standardowym zawieszenie było dobrze zestrojone. Mam jednak wrażenie, że ustawienie "Offroad" nie jest optymalne na szutrowe odcinki. O wiele lepiej radziłem sobie z trybem "Explore". Tuareg to świetny motocykl, który powinien dostarczyć wielu pozytywnych wrażeń różnym typom kierowców."

Christian Fässler, Online Marketing Manager

Aprilia Tuareg 660

Dwucylindrowy silnik rzędowy, pojemność 659 cm3, 80 KM przy 9250 obr/min, skok sprężyny (v/h) 240/215 mm, 187 kg*

Touratech Parts Aprilia Tuareg 660

  1. ZEGA Evo Topcase *And-Black*, 38 litres with Rapid Trap
    ZEGA Evo Topcase *And-Black*, 38 litres with Rapid Trap
    547,71 €
    (2 374,61 zł)
  2. ZEGA Topcase / Luggage rack black, stainless steel for Aprilia Tuareg 660
    ZEGA Topcase / Luggage rack black, stainless steel for Aprilia Tuareg 660
    196,28 €
    (850,98 zł)
  3. Tank bag Ibarra Midi
    Tank bag Ibarra Midi
    185,95 €
    (806,19 zł)
  4. Handbary DEFENSA Expedition dla Aprilia Tuareg 660
    Handbary DEFENSA Expedition dla Aprilia Tuareg 660
    185,95 €
    (806,19 zł)
  5. Długodystansowe podnóżki "Works" do Triumpha Tigera 900/ 800/ 800XC/ 800XCX, Tiger Explorer
    Długodystansowe podnóżki "Works" do Triumpha Tigera 900/ 800/ 800XC/ 800XCX, Tiger Explorer
    154,94 €
    (671,75 zł)
  6. Headlamp guard black with quick release fastener for Aprilia Tuareg 660 *OFFROAD USE ONLY*
    Headlamp guard black with quick release fastener for Aprilia Tuareg 660 *OFFROAD USE ONLY*
    144,60 €
    (626,92 zł)
  7. ZEGA Evo zestaw zamków na 2 kufry
    ZEGA Evo zestaw zamków na 2 kufry
    67,08 €
    (290,83 zł)
  8. Osłona tylnego zbiorniczka płynu hamulcowego, czarna do KTM 890 Adventure/ 890 Adventure R/ 790 Adventure / Adventure R/ 1290 Super Adventure (2021-)
    Osłona tylnego zbiorniczka płynu hamulcowego, czarna do KTM 890 Adventure/ 890 Adventure R/ 790 Adventure / Adventure R/ 1290 Super Adventure (2021-)
    46,41 €
    (201,21 zł)

Elementy 1 do 8 9 całkowita

Strona
Triumph Tiger 1200

 

"Triumph Tiger 1200 zrobił na mnie wrażenie. Ma komfortowe siedzenie (nawet z pasażerem na drugim siedzeniu) i świetne właściwości jezdne. Silnik jest niezwykle mocny i gładki. Pomimo swojej wagi, maszyna ta jest zaskakująco łatwa w obsłudze. Nieco irytujący był dla mnie sposób realizacji licznych ustawień wstępnych. Wiele przycisków na lewej jednostce sterującej ma tendencję do odwracania uwagi od tego, co dzieje się na drodze. Podsumowując, Triumph Tiger 1200 jest świetnym motocyklem typu adventure, który nadaje się do wszelkich zastosowań, od samotnych podróży po duże wyprawy z pasażerem i dużą ilością bagażu."

Jens Wehrle, Kierownik Floty

Triumph Tiger 1200

Trzycylindrowy silnik rzędowy, 1160 cm3, 150 KM przy 9000 obr/min, skok sprężyny (v/h) 200/200 mm, 240 kg*

Touratech Parts Triumph Tiger 1200

  1. ZEGA Evo aluminium pannier system for Triumph Tiger 1200 (2022-)
    ZEGA Evo aluminium pannier system for Triumph Tiger 1200 (2022-)
    1 291,92 €
    (5 601,15 zł)
  2. Handbary DEFENSA Expedition, czarne, dla Triumph Tiger 1200 (2022-)
    Handbary DEFENSA Expedition, czarne, dla Triumph Tiger 1200 (2022-)
    185,95 €
    (806,19 zł)
  3. Headlight guard with quick release fastener for Triumph Tiger 1200 (2022-) *OFFROAD USE ONLY*
    Headlight guard with quick release fastener for Triumph Tiger 1200 (2022-) *OFFROAD USE ONLY*
    144,60 €
    (626,92 zł)
  4. Pasy mocujące Rokstraps  STRAP IT™ Motorbike Adjustable *czarno-niebieski/zielony*
    Pasy mocujące Rokstraps STRAP IT™ Motorbike Adjustable *czarno-niebieski/zielony*
    25,73 €
    (111,55 zł)
  5. Headlamp guard black with quick release fastener for Aprilia Tuareg 660 *OFFROAD USE ONLY*
    Headlamp guard black with quick release fastener for Aprilia Tuareg 660 *OFFROAD USE ONLY*
    144,60 €
    (626,92 zł)
  6. ZEGA Evo zestaw zamków na 2 kufry
    ZEGA Evo zestaw zamków na 2 kufry
    67,08 €
    (290,83 zł)
  7. Osłona tylnego zbiorniczka płynu hamulcowego, czarna do KTM 890 Adventure/ 890 Adventure R/ 790 Adventure / Adventure R/ 1290 Super Adventure (2021-)
    Osłona tylnego zbiorniczka płynu hamulcowego, czarna do KTM 890 Adventure/ 890 Adventure R/ 790 Adventure / Adventure R/ 1290 Super Adventure (2021-)
    46,41 €
    (201,21 zł)
Ducati DesertX

 

"Ducati DesertX nie jest tak masywny na żywo, jak często wydaje się na zdjęciach. Dzięki białemu wykończeniu i klasycznemu podwójnemu reflektorowi sprawia wrażenie prostego i eleganckiego. Wizualnie przypomina mi maszyny z klasycznej ery motocykli typu adventure z końca lat 80. i początku 90. Pod względem technicznym Ducati jest jednak najnowocześniejsze. Potężny V-twin zachwyca mnie czułą reakcją przepustnicy, a po kilku metrach całkowicie oswoiłem się z pojazdem. Dawno nie jeździłem na bardziej spójnym motocyklu."

Philipp Blum, Marketing Manager

Ducati DesertX

Dwucylindrowy silnik w układzie V, 937 cm3, 110 KM przy 9250 obr/min, skok sprężyny (v/h) 220/230 mm, 202 kg*

Touratech Parts Ducati DesertX

  1. Tank bag Ibarra Midi
    Tank bag Ibarra Midi
    185,95 €
    (806,19 zł)
  2. Torba na bagażnik Tail Rack Bag+ EXTREME Edition by Touratech Waterproof
    Torba na bagażnik Tail Rack Bag+ EXTREME Edition by Touratech Waterproof
    154,94 €
    (671,75 zł)



Copyright © 2021