Radykalne rozwiązanie - Touratech R 1250 GS Rallye

Radykalne rozwiązanie - Touratech R 1250 GS Rallye

Podczas testów nowych elektronicznych elementów zawieszenia powstał motocykl koncepcyjny Touratech R 1250 GS Rallye. Sercem tej radykalnej przebudowy jest całkowicie zmienione sterowanie kołem, aby dostosować się do 21-calowego koła. Zawieszenie telelever zostało zachowane i teraz ponownie spoczywa na specjalnej konstrukcji zupełnie nowego, półaktywnego amortyzatora "Plug & Travel EVO". W tej nowej serii na paraleverze zastosowano elektroniczny amortyzator z większym skokiem sprężyny.

Koła z obręczami EXCEL i wzmocnionymi szprychami V2A są specjalnie zaprojektowane do użytku w trudnych warunkach. Obręcz przedniego koła ma szerokość 1,75" i oponę 90/90-21 o grubym profilu. Na tylnej obręczy koła 4,25 zastosowano oponę 140/80-17. Amortyzator skrętu zawieszenia Touratech gwarantuje doskonałą stabilność przy dużych prędkościach na nierównym podłożu.

Zmieniono również mapowanie boksera, aby umożliwić rasową jazdę w terenie. Tylny tłumik Akrapovič i zmodyfikowany airbox z filtrem UNI również odpowiadają tej nowej charakterystyce i gwarantują maksymalny przepływ powietrza nawet przy największym obciążeniu pyłem.

Liczne akcesoria Touratech dla R 1250 GS chronią motocykl koncepcyjny w trudnych warunkach terenowych. Należy do nich hydroformowana osłona silnika "Rallye", gmole i handbary. Regulowane dźwignie biegów i hamulca pozwalają na optymalne dopasowanie elementów sterujących.

Po zakończeniu testów syste mu zawieszenia EVO planowane jest wykorzystanie go do jazdy w terenie podczas kolejnej trasy Adventure Country Track (ACT). Atrakcją sezonu będzie udział kierowcy rajdowego Dirka von Zitzewitza, jadącego na tym koncepcyjnym motocyklu, w Transitalia Marathon 2022.

Fani BMW i rajdów mogli już zobaczyć Touratech R 1250 GS Rallye na żywo podczas Touratech Travel Event (27 do 29 maja) i wielu innych imprez.



Copyright © 2021