Na koniec świata - Duo93 Adventure | Dookoła Świata
Globtroterzy wyposażeni przez Touratech są w drodze dookoła świata, testując w najtrudniejszych warunkach sprzęt wyprodukowany w Niedereschach. Przedstawiamy niektóre z nich i pozwalamy tym podróżnikom zabrać nas do najfajniejszych motocyklowych miejsc na świecie.
Po pierwszej części naszej podróży po świecie, Dzikim Szlakiem Północnoatlantyckim, obejmującym Islandię, Irlandię i Szkocję, naszym kolejnym celem miał być południowy kontynent z odrobiną słońca i mnóstwem kontrastów.
Nasz pierwotny plan podróży obejmował kilka przejść granicznych i przejść andyjskich między Chile i Argentyną w drodze z Santiago de Chile do Tierra del Fuego. Jednak ze względu na przepisy tych dwóch państw związane z Covidem, wszystkie przejścia były zamknięte dla turystów, z wyjątkiem dwóch posterunków granicznych na północy i południu. Z perspektywy czasu cieszymy się z tego, bo inaczej nie poznalibyśmy tak wielu imponujących regionów Chile.
Santiago de Chile przywitało nas słońcem i temperaturą w okolicach 30 stopni Celsjusza. Najpierw podążyliśmy za wezwaniem Valle Nevado, na wschód od Santiago - terenu narciarskiego, który osiąga wysokość prawie 3000 metrów. Następnie kontynuowaliśmy Ruta del Mar mijając wiele miast wartych zobaczenia, takich jak Pichilemu i Dichato, aż dotarliśmy do Concepción.
Byliśmy całkowicie oszołomieni chilijską gościnnością. Prawie każdego dnia chilijscy entuzjaści motocykli i podróży zapraszali nas do siebie. Gdy szukaliśmy sposobu na świętowanie Sylwestra w Dichato, znalazł nas motocyklista kochający KTM-y i zaprosił do swojego domu, co było propozycją nie do odrzucenia. Okazało się, że jest on ekspertem w tej dziedzinie, więc wspólnie zaplanowaliśmy naszą trasę na południe, przy czym udzielił nam wielu cennych wskazówek dotyczących rzeczy, o których nigdy nie dowiedzielibyśmy się przeszukując internet.
Przez zapierającą dech w piersiach scenerię jezior, gór, wulkanów i osobliwych Araukarii, podążyliśmy trasą Interlagos po stronie chilijskiej do Puerto Montt.
Po wycieczce na półwysep Chiloe i wizycie w kolonii pingwinów z pingwinami Magellana i Humboldta, w końcu ruszyliśmy, na południe od Puerto Montt, na niesławną Carretera Austral, znaną również jako Ruta 7.
Licząca około 1240 kilometrów trasa pomiędzy Puerto Montt a jej końcem w Villa O'Higgins prowadzi przez nietkniętą dzicz, mijając potężne lodowce, krystalicznie czyste laguny i ośnieżone szczyty wulkaniczne. Duża jej część prowadzi przez szlaki, które wiele wymagają zarówno od nas, jak i naszych maszyn i sprzętu. Ruta 7 to czysta przygoda i była jednym z najważniejszych punktów naszej podróży.
Aby ruszyć dalej na południe po stronie chilijskiej, musieliśmy zdobyć miejsce na promie z Caleta Yungay do Puerto Natales. Ponieważ wszystkie bilety były zarezerwowane do kwietnia, tylko dzięki szczęściu udało nam się wejść na pokład promu jako, jak to można określić, "pasażerowie na gapę".
Kiedy odwiedziliśmy najsłynniejszy chilijski park narodowy Torres del Paine na południu Patagonii, musieliśmy walczyć z potężnym bocznym wiatrem, który niemal uniemożliwiał jazdę naszymi motocyklami, zwłaszcza na nieutwardzonych drogach. Jednak wyjątkowa sceneria z zaskakującymi skalnymi szczytami, jak również mieniącymi się na niebiesko górami lodowymi i krystalicznie czystymi rzekami była czymś więcej niż tylko rekompensatą za nasz wysiłek.
"Koniec świata" był teraz w zasięgu ręki. Po pełnej przygód przeprawie przez granicę między Chile a Argentyną dotarliśmy wreszcie do Ushuaia, najważniejszego miasta Tierra del Fuego i podobno najbardziej wysuniętego na południe miasta świata.
Wyposażenie
Elektroniczne zawieszenie Touratech Suspension, owiewka Desierto, asferyczne bezpieczne lusterko wsteczne, ochraniacze rąk DEFENSA Expedition, długodystansowe podnóżki, składana dźwignia zmiany biegów o regulowanej długości, składana dźwignia hamulca ze stali nierdzewnej, podwyższenie kierownicy, komfortowe siedzenie, osłona pod tablice rejestracyjną, poszerzenie podstawy stopki bocznej.
System kufrów ZEGA Evo X, torba na zbiornik Extreme, torba Extreme na dekiel kufra, plecak 25 litrów, dodatkowe torby Extreme
Osłona silnika, osłony cylindrów, osłony reflektora głównego i reflektorów pomocniczych BMW, przeniesienie wentylacji kardana, osłona chłodnicy ze stali nierdzewnej, osłona kardana
Compañero World Traveller, kask Aventuro Traveller, buty Destino Touring
Zetknięcie
duo93adventure.com
www.instagram.com/duo93adventure
www.facebook.com/duo93adventure