Harley Davidson Pan America Zestawienie i wyposażenie | Andalucia calling
Zespół Touratech wyruszył z pięcioma najnowszymi motocyklami typu adventure na tradycyjne otwarcie sezonu w Andaluzji. Program obejmował intensywne jazdy testowe z nowymi akcesoriami oraz obszerną sesję zdjęciową. BMW R 1250 GS, BMW R 1250 GS Adventure, Harley-Davidson Pan America, KTM 890 Adventure R, Yamaha Ténéré 700
Harley-Davidson Pan America
Nowością we flocie testowej, z którą w marcu wyruszyliśmy w góry południowej Hiszpanii jest Harley-Davidson Pan America. Jest to z pewnością maszyna obserwowana najuważniej zarówno przez środowisko adventure, jak i prasę branżową. Co oczywiście nie jest dziwne. Wraz z PanAm uświęcona tradycją firma Motor Company po raz pierwszy w swojej 119-letniej historii świadomie zapuszcza się w nieutwardzony teren.
Do napędu służy nowy silnik Revolution Max 1250 o mocy szczytowej 152 KM przy 8750 obrotach. W zastosowaniu offroadowym rodzaj oddawania mocy jest znacznie ważniejszy niż ta niemal zawrotna wartość. I właśnie w tym miejscu PanAm trafia w czułe miejsca kierowcy. Maksymalny moment obrotowy o imponującej wartości 128 niutonometrów dostępny jest przy 6750 obrotach, a nawet poniżej tej granicy 60-stopniowy Twin tryska mocą. W połączeniu z dwoma trybami jazdy offroad zapewnia to skuteczny napęd nawet na nawierzchniach o niskiej przyczepności.
Przy stosunkowo długim rozstawie osi, nieco mniej poręcznym niż nasze dwa motocykle adventure klasy średniej od KTM i Yamahy, PanAm zaimponował nam stabilnością kierunkową i trakcją na szybkich szutrowych ścieżkach, których w Andaluzji jest aż nadto.
Wyposażenie
Daliśmy Pan America dużo miejsca do przechowywania, montując specjalny system "Premium Edition" ZEGA Evo X. Wycięcie w stelażu od strony wydechu i kufra nadaje tyłowi ładny, symetryczny wygląd, a szerokość całkowita pozostaje w zakresie odpowiednim do jazdy po szlakach mimo dużej pojemności kufrów. Dodatkowy bagaż można przechowywać w niezniszczalnym pakiecie bagażowym z serii EXTREME Edition - oczywiście w rozmiarze L, zgodnie z masywnym wyglądem PanAm. Aby odpowiednio zabezpieczyć silnik Revolution Max, zdecydowaliśmy się na osłonę silnika "Expedition", niezniszczalną konstrukcję wykonaną ze złożonego aluminium o grubości czterech milimetrów. Dodatkową ochronę zapewnia solidny gmol wykonany z rurki ze stali nierdzewnej oraz ochraniacze na chłodnicę i kolektor. Ochraniacze rąk Defensa są szczególnie skuteczne dzięki kutemu aluminiowemu wspornikowi, skręconemu z dwóch elementów, który całkowicie obejmuje mocowania kierownicy od bloków zaciskowych do końca kierownicy. Zapewnia to najlepszą możliwą ochronę dla rąk i dźwigni.
Wnioski
Pan America jest łatwy w obsłudze i wykazuje zaskakującą stabilność zarówno na drodze, jak i w terenie. Mam szczególny sentyment do tego motocykla, po tym jak nauczyłem się i poradziłem sobie z kilkoma krótkimi driftami na Harleyu.
Margaux Nycz, Product Manager, Touratech GmbH