BMW R 1250 GS Adventure Zestawienie i wyposażenie | Andalucia calling
Zespół Touratech wyruszył z pięcioma najnowszymi motocyklami typu adventure na tradycyjne otwarcie sezonu w Andaluzji. Program obejmował intensywne jazdy testowe z nowymi akcesoriami oraz obszerną sesję zdjęciową. BMW R 1250 GS, BMW R 1250 GS Adventure, Harley-Davidson Pan America, KTM 890 Adventure R, Yamaha Ténéré 700
BMW R 1250 GS Adventure
Motocyklem dla fotografa było BMW R 1250 GS Adventure. Dlaczego? Nawet z ogromną ilością bagażu, jedną rzeczą, którą ten pojazd przede wszystkim zapewnia podczas offroadu, jest stoicki spokój.
Jeśli nigdy nie byłeś w offroadzie na 1250 Adventure, nie uwierzysz jak łatwo pokonuje nawet wąskie szlaki, pomimo dużego zbiornika paliwa. Podobnie jak w przypadku siostrzanego modelu Boxera, naturalnie dużą rolę odgrywa tu nisko położony środek ciężkości motocykla. Jednak tym, co również dodaje kierowcy pewności siebie i przekształca zryw przepustnicy w zdecydowany napęd w trudnych sytuacjach, jest kontrolowane oddawanie mocy i przysłowiowa trakcja tej wyjątkowej maszyny.
Lekko zwiększony skok sprężyny w porównaniu z modelem standardowym często daje Adventure ważne korzyści w zakresie prześwitu. Nominalnie niewielki plus 20 milimetrów często robi ogromną różnicę w terenie - co nauczyliśmy się bardzo doceniać podczas naszych przejażdżek po kamienistych ścieżkach Andaluzji.
Wyposażenie motocykla
Jeszcze bardziej zmodernizowaliśmy zawieszenie Adventure'a za pomocą zestawu zawieszenia DDA / Plug & Travel od Touratech Suspension. Dzięki półaktywnemu systemowi zawieszenia - z którym można łatwo wymienić oryginalne komponenty - mieliśmy dodatkowe rezerwy w ekstremalnych sytuacjach, ale reakcja na mniejsze nierówności również okazała się znacznie lepsza dzięki elektronicznym elementom zawieszenia od Touratech Suspension.
Oprócz osłon dłoni i osłon na cylindry i silnik, zamontowaliśmy potężny Bull Bar, który nie tylko zapewnia doskonałą ochronę zbiornika i owiewki, ale służy również jako uchwyt dla Lightbara z dodatkowymi reflektorami LED. Noc staje się dniem, nawet na krętych drogach.
Nasz fotograf, Claudius, schował swój bogaty sprzęt w specjalnym systemie ZEGA Evo X z dwoma 45-litrowymi aluminiowymi kuframi, a także w kufrze centralnym ZEGA Evo.
Wnioski
Zazwyczaj, aby kręcić offroad z akumulatorowymi lampami studyjnymi, potrzebuję wsparcia pojazdu 4x4. Ale nie wtedy, gdy mam do dyspozycji BMW R 1250 GS Adventure z zawieszeniem Touratech i systemem bagażowym.
Ta unikalna kombinacja z łatwością mieści cały mój sprzęt studyjny, kamerę i drona, nie zmieniając znacząco zachowania motocykla w terenie. Nigdy nie było momentu, w którym komfort, bezpieczeństwo, rezerwy mocy lub prowadzenie motocykla ucierpiały pod ciężarem mojego sprzętu fotograficznego. Ponadto duży zasięg, jak również szerokie możliwości tuningu układu zawieszenia sprawiają, że Adventure jest doskonałym towarzyszem wypraw.
Claudius Vasilescu, fotograf z Bukaresztu